Alimentația micului școlar

Alimentația micului școlar - suntmamica.com

Performanțele din timpul zilei ale unui școlar sunt direct influențate și de alimentație, mai ales de structura și distribuția meselor. În general, copilașul trebuie să mănînce 5 mese pe zi: trei mese principale (mic dejun, prînz și cină) și două gustări între mese. Dacă ai și tu școlar acasă la sigur ți-ai pus întrebarea: care trebuie să fie meniul zilnic pentru micuțul tău ca să crească sănătos și să fie capabil la școală? În scopul de a te ajuta îți propunem o mică îndrumare pentru a crea meniul ideal, alimentația perfectă pentru cel mai deștept școlar!

Structura regimului alimentar a micului școlar

Micul dejun acasă

– 7:30-8:00
– 25% calorii

Terciurile: De care trebuie sa manince odorasul tau? - www.suntmamica.com
Terciurile: De care trebuie sa manince odorasul tau? – www.suntmamica.com

Principala masă a zilei, micul dejun trebuie să fie bogat în proteine și glucide și sărac în grăsimi. Este strict necesar un terci cald, coptură cu brînză, omletă, ou fiert. Ca băutură este recomandat laptele fiert (sau orice altă băutură pe bază de lapte), ceai sau suc proaspăt de fructe. Adițional sunt recomandate fructele și legumele proaspete.

Nutriționiștii spun că un mic dejun sănătos îmbunătățește semnificativ performanțele scolare ale copilului. Se poate concentra mai bine, rezolva mai rapid testele la care este supus, are mai multă energie și este mai binedispus.

Gustărică la școală

– 10:00-11:00
– 10-15% calorii
Sandviș cu carne fiartă sau cașcaval, iaurt, covrigei, plăcințele, chifle, papanași, copturi, legume și fructe. Pentru împachetarea micului dejun a școlarului poți utiliza cutioarele specializate sau pelicula alimentară.

Prînz acasă sau la școală

– 12:00-13:00
– 35-40% calorii
Salate din legume, obligatoriu primul fel călduț, carne calorică sau pește cu garnitură, recomandabil din legume. La desert – suc fresh, fructe, compot.

Gustarea de după masă

– 16:00-17:00
– 5-10% calorii
Sandviș, papanași cu brînză, salată din fructe, legume proaspete. Suc natural, ceai, compot.

Cina

– 18:30-19:00
– 25% calorii
• Brînză, bucate din brînză, brînză cu fructe;
• Omletă, omletă cu legume;
• Tocăniță de legume, pereu, copturi, pîrjoale, sarmale, legume cu orez, hrișcă sau pește, legume în aluat;
• Salată din legume cu ulei;
• Fructe coapte: mere, pere;
• Produse lactate fermentate: iaurt, chefir, cașcaval.

Din meniul copilului nu trebuie să lipsească fructele. Sunt ideale ca gustare, dar şi ca desert, cînd pot înlocui cu succes ciocolata atît de mult iubită de pitici. Așa că nu ezita să-i pui în ghiozdan cîteva fructe pe care le va putea ronțăi la școală.

Alimente ce vor crește capacitățile școlarului

Semintele de in – beneficii si retete - www.suntmamica.com
Semintele de in – beneficii si retete – www.suntmamica.com

Specialiștii susțin că acizii grași Omega 3 au beneficii multiple pentru gîndire și învățare. Deci, dacă vrei un școlar deștept atunci adaugă în regimul său alimentar produse ce conțin Omega 3: pește (somon, ton, cod, etc.), soia, broccoli, varză, spanac, conopidă, nuci, alge, semințe de floarea soarelui și de in, gălbenuș de ou, etc.

Cantitatea zilnică maximă de produse:
– 5 linguriți de zahăr;
– 3 bomboane cu ciocolată;
– 5 caramele;
– 5 lingurițe de dulceață sau miere;
– 2-3 napolitane;
– 50 grame de tortă;
– 1-2 linguriți ulei;
– 30 grame unt.

Număr de calorii recomandat
– Pentru școlarul care se ocupă cu sportul + 400 calorii;
– 7-10 ani – 2400 calorii;
– 14-17 ani – 2800 calorii.

La școală, între copii, tentațiile sunt foarte mari de aceea copilul tău trebuie să-și formeze de acasă obiceiuri sănătoase în ceea ce privește alimentația și să reziste alimentelor ce-i pot afecta sănătatea.

Nu se recomandă!
– Să pui pe masă deodată mai multe bucate;
– Să-i dai copilului la școală produse care repede se alterează, care greu se mănîncă (este nevoie de lingură) sau dulciuri – la primul simț al foamei copilul va mînca dulce;
– Să-i permiți copilului să mănînce din simplul motiv că nu are ce face, să bea lichide fierbinți;
– Să-i dai după masă copilului dulciuri (va stopa procesul de digerare și se va porni fermentarea);
– Să bea apă în timpul mesei;
– Să mănînce după o insolație, dacă are frisoane puternice sau oboseală puternică.
– Gustări formate din chipsuri sau pesmeți.

Nu-i da copilului bani la școală! Chioșcurile din școli ori de pe lîngă, au mereu de vînzare bomboane, chips-uri, pesmeți și băuturi răcoritoare dulci care, în timp, le poate distruge organismul micuț și firav.

Citește mai multe articole utile pe www.suntmamica.com, intră în comunitatea noastră pe facebook!

Distribuie acest articol:
error0
Tweet 20
fb-share-icon20

Citeste si urmatoarele Articole

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *